15/8/2017 (Dia 7): München

Cal dir, abans de res, que el dia de Munich hagués estat perfecte si haguéssim llogat unes bicis. La ciutat es totalment plana i perfecta per fer-la en bici.

Després d'esmorzar a ca l'Eva, sortim en metro a Mangfallplatz cap al centre de Munic. El primer que ens sorpren es que no hi ha barreres d'entrada. L'únic que hi ha a l'entrada de les andanes es n cancelador mecanic que imprimeix sobre el bitllet que, per cert, val 2,5 euros. Sembla ser que allà la gent paga i no necessita colar-se.

Baixem a Sendlinger Tor i recorrem Munich seguint algunes indicacions que la nostra anfitriona ens va fer el dia abans. La primera destinació es Asamskirche, una esglesia que queda insertada entre les cases veines.

Cap a les 11:30 fem cap a Marienplatz, la plaça mes famosa de Munich i Marienhopf. Es veu que a moltes ciutats d'Alemania hi ha Marienplatzs, com ja varem comprovar a Stuttgart. La reina de Marienplatz es el Neues Rathaus (Nou Ajuntament) d'estil neogòtic (S XIX-XX). El Glockenspiel (carrilló) sona amb cert retard a les 12:05 i provoca la ballaruga dels ninotets que hi ha enmig de la torre.

Uns musics de carrer fan les delicies del public amb unes sorprenenment ben executades versions de musica clàssica amb instruments no convencionals, exceptuant un violí.

Envoltant la Marienplatz hi ha moltes esglesies i edificis macos, com la Frauenkirche o la St. Michael Kirche.

A Karlsplatz ens trovem una mena de celebració del Koreans amb moltes disfreces i fotos.

Fem molts kilòmetres a peu per tot Munich per al migdia anar a petar al Englishter Garten (Jardí Anglès), un park enorme, però enorme, travessat per canals i caminets per tot arreu, amb grans extensions de gespa, i que els muniquesos utilitzen com a lloc de lleure i bany. Hi ha centenars de persones banyant-se i prenent el sol a tot arreu. Avui, 15 d'Agost, es festa a Munich. Aprofitem per dinar i descasar una estona.

Quan marxem del park, en adonem que la gent no es talla un pel i es banya en qualsevol punt del riu Isar.

Fem algunes visites mes arreu de Munich com el Maximilianeum, que es una residencia d'estudiants avantatjats de Baviera, o l'esglesia de St. Lukas.

Abans de tornar a casa, passegem per la banda sud del riu i fem una visita al Deutches Museum, situat en una illa del Isar. Hi ha una exposició d'art modern promocionada per Cadillac que ens relaxa una mica després de tant monument.

Visitem ràpidament el centre cultural Gasteig i els edificis del voltant com la Münchner Stadtbibliothek. on s'anuncien alguns dels concerts als que aniria tranquilament sense pensar-m'ho dos cops. Son a la tardor però.

Agafem el metro de tornada a Kolumbusplatz esgotats. A la zona on som costa trovar algun lloc per menjar i despres de molres voltes anem a Harlachinger Jagdschlössl, el mateix lloc del dia anterior.