13/8/2017 (Dia 5): Schwarzwald!

Toca la visita leitmotif del viatge. La Selva Negra.

La Selva Negra es una amplia regió montanyosa que ocupa gran part de Baden-Wütemberg. Per visitar-la, el dia abans ens anotem els llocs mes importants i anem cosint-los per la carretera amb GPS. Ens hagués agradat dedicar-hi mes dies però hem de veure moltes altres coses al viatge i ens conformem amb el que puguem veure.

Així doncs, mans a la obra i bocates al cotxe, la nostra primera destinació es Triberg, lloc on se suposa que hi ha una de les cascades mes grans d'Alemania i el rellotge de Cuco mes gran del mon (Weltgrößte Kuckucksuhr)  . Abans d'arribar a Triberg ens perdem, sortosament, i anem a petar a uns caminets per dalt de les muntanyes on gaudim una estona dels camps, boscos i vistes impressionants de la regió.

Despres de l'excursió improvitzada anem a buscar les cascades de Triberg.

Passejant pels boscos al costat de la cascada ens trovem alguns esquirolets i ocellets campetxanos prenent la fresca.

El rellotge de cuco mes gran del mon no està gaire senyalitzat. La senyora de la guixeta a les cascades me l'indica al mapa i l'anem a veure tot seguit. La veritat es que es una visita una mica prescindible , no deixa de ser una casa típica amb un rellotge fora, però buino. Ens colem amb un grup de jueus que ocupa pràcticament tota l'explanada des d'on es visualitzen el parell d'autómates simplets que es mouen a la façana.

No massa lluny de Triberg, anem a visitar un museu amb cases típiques de la Selva Negra, anomenat (agàfa-t'hi) Schwarzwälder Freilichtmuseum Vogtsbauernhof, tambe conegut com Museu a l'Aire Lliure de la Selva Negra. Una àrea plena de casetes tipiques amb activitats per a families que es pleníssima de gent. Les cases son molt xules i s'hi pot trobar tot tipus d'estris antics.

Al parc hi ha mostres de plantes autòctones, com aquesta que tothom ensuma, preciosa mostra de  Hanf o Cannabis Sativa.

Com a últim punt a visitar de la Selva Negra volem anar a Freudenstadt. En les nostres pesquisses previes varem veure que tenia la plaça de mercat mes gran d'Alemania. Abans d'arribar-hi ens perdem una mica per es pistes d'esqui de fons que hi ha a la bora. Son perfectes per gaudir de la natura i passejar en bici de muntanya .... (llàstima que no en duc una).

A Freudenstadt visitem la esglesieta de torn  i la Plaça del mercat (Maktplatz). En una zona d'aquesta hi trovem una fira amb foodtrucks on la gent s'enmuntega per a menjar salsitxes.

De tornada a Stuttgart, anem a visitar Birkenkopf amb l'Alba. A moltes ciutats d'Alemania s'han creat muntanyes fetes amb runes de la 2a Guerra Mundial en un lloc prominent. Les vistes son espectaculars.

De tornada a casa anem a fer un gelat al Cafe Kaiserbau la Plaça Marienplatz i fem un soparet despedida a casa de l'Alba.

De camí passem per una botiga curiosa on hi ha menjar per gossos pijos. En concret, ens sorprent una safata plena d'orelles de conill. Es veu que son "bocatto di cardinale" per a ells.